728 x 90

Friday 21 August 2015

Lawatan ke rumah perlindungan Baitus Solehah

One of baby box project team Johor.

Baitus Solehah adalah rumah perlindungan untuk ibu mengandung, bayi serta ibu yang dalam pantang dan masih belum boleh berdikari . Rumah ini ditubuhkan atas usaha sendiri dan tidak mendapat bantuan dari kerajaan atau mana-mana badan berkaitan.Rumah ini berdaftar dengan JKM, tetapi tidak menerima apa-apa bantuan sebab dalam kategori rumah perlindungan persendirian.

 Saya sempat berborak-borak dgn Kak Muna, founder Baitus Solehah. Buat masa sekarang, mereka memerlukan bekalan makanan/barang dapur seperti minyak masak, bawang, cili kering serta makanan dan minuman berkhasiat seperti milo, nestum ( utk org dewasa, bukan nestum baby yer) , oats serta susu Nespray. Keperluan bayi seperti diapers dan baju belum menjadi keutamaan buat masa sekarang sebab masih banyak stok.

Justeru itu, saya membuka peluang kepada mana-mana individu yang ingin menyumbang Milo 1kg + nestum+nespray dengan anggaran budget RM75( Nespray punya susu yg pek besar 45+) . If u all nak sponsor Milo+ nestum just RM25 jer 1 set. (macam biasa if terkurang saya tambah, if terlebih bayar saya serap ke perbelanjaan keperluan lain, tetapi so far mmg selalunya saya kena top up la ) . Jika berminat boleh PM terus saya di FB Merlyn Hasshim .

Baru ni saya sempat belikan 1 guni cili kering ( 5kg), biskut, seguni bawang, seguni ubi kentang, oats, minyak masak serta oren sunquick . ( special request dari seseorang utk tolong beli barang) . My next trip Insya_Allah weekend ini nanti.

Sukacita diingatkan saya tidak mengutip duit untuk derma, tapi saya tolong belikan barang sahaja. Lebih kurang macam PROJEK 1 DAPUR 1 KELUARGA la, cuma masa tu boeh beli kat lazada. Yang ni better saya beli kat sini la lagi murah dan save kos shipping. You all kan tahu saya memang tak kutip duit kecuali tolong belikan sahaja. Ini memang style saya buat charity work dari awal penglibatan lagi . Kecuali jika ada permintaan minta tolong sampaikan, Insya-Allah saya boleh tolong menyampaikannya.


Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Baitus Solehah, bolehlah layari page FB mereka https://www.facebook.com/pages/Baitus-Solehah/399193996854134?fref=ts

So inilah the latest projek saya. Tanpa sokongan kalian semua, saya tidak akan sampai ke sini seperti hari ini. Terima kasih kerana sudi support projek baru yang belum ada nama lagi ni. Er, boleh tolong suggestkan tak?


Ini masa first visit


Ni masa second visit, ada orang tu nak main dengan baby lagi

best dapat mengulit baby

Barangan dapur yang sempat dihantar masa second visit. Akan menyusul lagi minggu depan






4 comments:

  1. mari bersama2 kita berbuat baik sesama manusia...

    god job merlyn

    ReplyDelete
  2. Fantastic job Merlynn. Projek TamakPahala will assist on this project together. InsyaAllah. Kita kena but documentation sikit, people out here need to know what is going on out there.

    ReplyDelete
  3. Fantastic job Merlynn. Projek TamakPahala will assist on this project together. InsyaAllah. Kita kena but documentation sikit, people out here need to know what is going on out there.

    ReplyDelete
  4. semoga semua pihak dapat membantu keluarga-keluarga yang serba kekurangan supaya mereka dapat hidup ceria....

    ReplyDelete