Wednesday, 31 December 2014

Meninggalkan 2014 dengan peristiwa menghayat hati.....

Saya memang dah banyak hari tak updated blog sejak posting terakhir banjir 6.30 pagi melanda bandar Kota Bharu. Untuk pengetahun pembaca, sebenarnya saya telah pulang semula ke Kota Bharu pada hari ketiga banjir untuk menyelamatkan. emak, ayah, bapa saudara serta kakak dan babynya. Saya memang tak updated dlm blog sepanjang tempoh ini sebab kekangan masa serta line. Cerita rescue mission ni agak panjang, nanti once mission dah zelesai, saya balik ke JB, saya akan bercerita. Tupun kalau ada sudi membaca.  kalau tak sudi pun nak tulis jugak.

Saya ada janji nak buat giveaway hujung tahun ni. ok, ada lebih kurang sejam hujung tahun sebelum masuk tahun baru. Maafkan saya, saya mmg kena postponed once saya balik ke JB. Di ketika ini keluarga lebih memerlukan kehadiran saya untuk membina kehidupan yang hampir musnah. 

saya tak ada ambil gambar semasa banjir sebab saya sampai kat rumah parents saya pukul 8.30 malam, sgt gelap, dalam plus kena berjalan jauh mengharungi air banjir dengan arus yang kuat. Dengan tangan penuh barang serta memegang torch light, tak sempat nak selfie mahupun mengambil sekeping gambar. 

ini adalah gambar selepas hari pertama banjir mulai surut. er.. silap, hari kedua. hari pertama mak tak bagi dtg sebab belum ada elektrik. tapi hari saya dtg ni pun takder elektrik sebab tu tak boleh nak cuci kerana water pressure sgt slow, tak boleh nak turn on pump.





 Saya menyeru anak anak di perantauan, pulanglah membantu keluarga di kampung untuk membina semula kehidupan. 

kita bersambung lagi minggu hadapan. ini adalah posting terakhir penutup tahun 2014. Saya ucapkan selamat menyambut tahun baru kepada semua pembaca blog bilis ini dan semoga berazam menjadi yang lebih baik dari tahun tahun sebelumnya. 

14 comments:

  1. Semoga sis diberi ketabahan :'(..Stay strong ya merlynn and family !

    Anekdot Suka Duka 2014 saya pula!

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sangat berterima kasih banyak MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan pesugihan dana ghaib nya kini kehidupan kami sekeluarga sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ternyata apa yang tertulis didalam blok MBAH RAWA GUMPALA itu semuanya benar benar terbukti dan saya adalah salah satunya orang yang sudah membuktikannya sendiri,usaha yang dulunya bangkrut kini alhamdulillah sekaran sudah mulai bangkit lagi itu semua berkat bantuan beliau,saya tidak pernah menyangka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan kami sekeluarga tidak akan pernah melupakan kebaikan MBAH,,bagi anda yang ingin dibantu sama MBAH RAWA GUMPALA silahkan hubungi MBAH di 085 316 106 111 insya allah beliau akan membantu anda dengan senang hati,pesugihan ini tanpa resiko apapun dan untuk lebih jelasnya buka saja blok mbah
      BUKA PESUGIHAN PUTIH TAMPA TUMBAL

      Delete
  2. Semoga dipermudahkan urusan keluarga di kampung..

    Jemput singgah "Trip ke Sabah naik My"
    "Giveaway Preloved Books"tQ

    Like page "Ejulz Blogshop" jika sudi.. Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks. dah follow, dah like page . dah blogwalking sambil tekan apa-apa yg patut :)

      Delete
  3. habis semuanya musnah. pakaian pun dh x dpt pakai lg. kotor. brgn elektrik. kereta. syg semuanya..dugaan yg menjadikan kita kembali beringat padaNya.
    follower ke 51..jemput singgah ke blog Yumida & follow back klo sudi
    http://umikasum.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks. dah follow dan blog walking sambil tekan apa-apa yg patut :)

      Delete
  4. Replies
    1. Nak cuci pun teruk jugak, last kena tunggu hujan lebat turun baru dpt sapu bersih habis lumpur

      Delete
  5. teruknyer..tahun 2014 yang penuh dengan dugaan..

    btw, cn folow sini dari segmen http://www.cekgunorazimah.com/2015/01/giveaway-preloved-books.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks. dah follow dan blog walking sambil tekan apa-apa yg patut :)

      Delete
  6. alahai, moga sis tabah.. semlm saya dari rumah adik ipar kat perak.. otw balik ke KL, ada jugak lalu kawasan2 yang kena banjir... kesian jugak tengok diorg..tp keadaan kat situ tak seteruk kat kelantan la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Sekarang adalah masa untuk membina kembali kehidupan

      Delete
  7. Semoga mangsa Bangor tabah menghadapi dugaan musibah begini. Ada hikmah fi sebalik kejadian ini.

    ReplyDelete