728 x 90

Tuesday 9 December 2014

Shopping RM1212 di Lazada Malaysia [Contest]

 

Klik sini untuk join contest ini

Apakah nilai 1212 selepas subsidi minyak dihapuskan ?


Bulan Disember adalah bulan yang penuh dengan kejutan dan peristiwa. Permulaan penghapusan subsidi minyak, kenaikan harga barang, merancang aktiviti cuti sekolah supaya anak-anak tidak boring, menyiapkan persiapan untuk masuk sekolah dan bermacam-macam lagi benda harus difikir, sampai naik stress. Untuk melihat nilai 1212, mari kita buat satu eksperimen ringkas untuk mengetahui apa yang boleh kita perolehi dalam menangani kejutan dan peristiwa-peristiwa di atas.



Mula-mula kita masuk ke website Lazada dan kita ke bahagian anak-anak ( biasalah naluri seorang ibu, anak-anak mesti diutamakan)



Sempena cuti sekolah ini, bolehlah belikan anak-anak swimming pool kecik ini untuk mereka bermain di rumah. Yalah, nak pergi swimming kat water park jauh, mahal pulak tu. Nak bercuti di hotel pun paling tinggi 1 malam, yang ni setiap hari boleh main.

Rasanya dah boleh beli sikit-sikit kelengkapan kat sekolah. Jangan tak tahu, kat Lazada ni semua ada, dari baju sampailah kasut sekolah. Senang mak tak payah nak beli kat luar, dengan nak bawak budak-budak  lagi, kena bayar parking, tol dan minyak kereta semua. Dengan Lazada, kita main klik-klik sahaja. Jom kita beli baju sekolah, kasut sekolah, beg sekolah, pensel, pensel warna dan bekas bekalan di sini.

Baju sekolah


Kasut Sekolah



Beg Sekolah

Pensil Warna pun ada jual tau 


Beli stok pensil banyak-banyak pun ok, almaklumlah setiap hari pensil asyik hilang jer 

Sila klik di sini untuk melihat produk

Bawak bekal ya anak-anak gi sekolah, jimat sikit duit mak, boleh shopping kat Lazada lagi

Sila klik di sini untuk melihat produk


Dah selesai barang sekolah, kena beli barang keperluan harian. Dekat Lazada ni selain daripada beli jam tangan, saya suka beli stok Huggies dan susu Dutch Lady. Harganya lebih kurang dekat pasaraya, tapi kalau pakai kupon/discount code lagi murah.




Anak-anak suka makan grill chicken dekat Nandos. Tapi sejak minyak naik bulan Oktober hari tu, mak dah tak dapat nak bawak anak-anak ke sana. So, mak beli jer grill pan ni, kita grill sendiri kat rumah, lagi jimat dan sihat. 


Mak pun ingat nak cari duit tambahan sempena cuti sekolah ni. nak tampung perbelanjaan yang bakal meningkat tahun hadapan. Cadangnya nak buat bisnes jual karipap. Jadi, kenalah beli deep fryer dan mixing bowl besar untuk memudahkan lagi kerja membuat karipap. Korunk kalau nak cuba, bolehlah order dengan mak yer. 





Kerja pun kerja, tapi kesihatan harus dijaga. Supaya kekal bertenaga sepanjang hari, mak amik multivitamin dan untuk anak-anak , mereka mengambil vitamin C.





Sekarang dah kena belajar cuci kereta sendiri sebab harga cuci kereta dah naik RM2. ( minyak naik 20 sen, cuci kereta naik 2 ringgit, tak logik langsung) . Dari buang duit kat kedia, baiklah buat sendiri kat rumah. Beli kit kat bawah ni, bukan setakat cuci kereta, malah boleh wax kan sekali. Pasti keretaku bersinar-sinar . 



Setelah penat bekerja, kita segarkan badan dengan mandian Dettol, sesuai untuk kegunaan seisi sekeluarga sambil menghapuskan kuman dan bakteria yang mendatangkan penyakit. 




Tahun ni nampaknya terpaksa skip la book sale tersohor dekat KL tu, sebab minyak dah naik kan, so budget nak travel pun kena cut sikit. Jadi kta beli buku dekat Lazada jer la, tak payah berhimpit ramai-ramai, tunggu jer abang Gdex datang hantar kat rumah nanti


Sila klik di sini untuk melihat produk

Dengan terbelinya buku masakan ini, semoga dapur di rumah snetiasa berasap sekaligus menjimatkan perbelanjaan dari makan kat luar 

Sila klik di sini untuk melihat produk

Buku ni sesuai untuk kaki online shopping macam mak basa, kena belajar-belajar sikit mengurus wang ketika gawat

Sila klik di sini untuk melihat produk ini

Sesuai sangat la buku ni untuk entrepreneur, blogger, comper, reviewer, online shopping addicted dan 24/7 housewife mcm mak nih. 

Sila klik di sini untuk melihat produk

Untuk anak tidak dilupa, buku untuk bacaan di musim cuti sekolah. Kalau tak asyik mengadap ipad jer.


Teringin nak memilik buku ni, almaklumlah skang ni sibuk nak buar part time untuk menjana ekonomi keluarga rentetan dari penghapusan subsidi dan gst yang bakal mendatang nanti

Akhir sekali, bagi melengkapkan nilai 1212,  demi menghargai masa 12 tahun bercinta , akan saya hadiahkan jam tangan sebagai tanda cinta yang tidak berbelah bagi buat suami tercinta sempena ulang tahun perkahwinan kami pada bulan hadapan.

Sila klik di sini untuk melihat produk


Tada... ngam-ngam 1212. Inilah nilai 1212 hasil terjemahan saya untuk dikongsi bersama kalian semua.




Ok, cerita 1212 ni belum habis lagi. Pada 12 Disember – 12 hari sebelum perayaan Krismas – Lazada akan menawarkan promosi menarik serta tawaran eksklusif untuk pelbagai kategori selama 24 jam. Para pembeli yang tidak mempunyai masa untuk mengunjungi pusat membeli belah boleh mengambil kesempatan ini untuk membeli semasa bersantai dan bercuti dengan keluarga. Kepada sesiapa yang berjaga malam, nikmati peluang istimewa tawaran menarik Midnight Sale yang hanya akan berlangsung di antara 12am hingga 8am; sementara bagi pengguna yang lain, anda boleh menikmati tawaran harga menarik sewaktu Flash Sales yang akan berlangsung setiap satu jam dari 8am-11.59pm!

Kepada yang masih tidak tahu bagaimana nak shopping di Lazada, bolehlah rujuk entry di bawah ini:

http://merlynhasshim.blogspot.com/2014/12/bagaimana-nak-membeli-di-lazadafree.html


Lazada Malaysia



 Lazada Malaysia akan mengadakan Online Revolution Lazada pada 12 December 2014 iaitu 12 hari sebelum perayaan Krismas. Lazada akan menawarkan promosi menarik serta tawaran eksklusif untuk pelbagai kategori selama 24 jam. Dapatkan apa yang anda inginkan musim cuti ini, dari telefon bimbit, tablet dan peralatan elektronik hinggalah ke fesyen, barangan rumah, alat permainan dan peralatan sukan.

8 comments:

  1. i tgh puasa mode heheh sbb priority beli buku dfan bj sek my zharfan yg lom terbeli lg tu ;)

    ReplyDelete
  2. i redeem aeon voucher dgn cik ct utk shopping barang sekolah. buku this weekend nak beli di KL, sini tak ada stok.

    ReplyDelete
  3. amboiii seronoknyaaa wishlist akak! macam-macam ada. dari anak-anak sampai ke barangan dapur pun ada. good luck kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks.. nama pun wish kan... hehehehehe. Jgn lupa shoping 1212 esok yer

      Delete
  4. Tahniah ... Best nyer dapat hadiah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks.. saya pun baru dpt tahu hari ni menang hadiah misteri. lama sgt MIA, blogging pun pakai ipad, susah nak ber blog walking blog orang n check result

      Delete